CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

...my sweet name,,,

..wElcOmE 2 mY PaGe..

...sOMeThInG AbOut Me..

My photo
arau, perlis, Malaysia
lahirkan sebgai sorg insan bernama sha..melihat dunia pd 1 nov 1990.tepat jam 7.20 pg..ank gadis kpd pasangan bhgia en sheran n pn zaikiah..merupakan ank gadis yg ke 2 dengan nama panggilan "angah"..sorg yg happy..n sk berkawan..

..my birthday countdown..

Saturday, August 22, 2009

hari pertama berbuka puasa

alhamdulillah..rini puasaku berjalan dengan lancar..mjur xda pe2 "halangan" ngeh2..cm di awl sahur pg td..aku mengalami sedikit muntah.gara2 alah pd darah. bukn pe jari tgnu terluka ms nk sediakan sahur untuk family..even lukanya punyalah sikit ,,,tp bila pandang ja darah..serta merta meloya tekak aku..huhu..pas mkn sebiji kurma serta selawat alhamdulillah..aku dah blh mkn..mjur g..kalu x ke bulurlah aku ..actually..bila aku tgh berbuka td..tersedia byk hdangan yg lazat ibuku masak...bersyukur sgt2 sebb tuhn masih memberi kami sekeluarga kesempatan untuk berpuasa n berbuka sama2 seperti dulu..lalu..aku terpikir mcmna dengan org kat luar sana..yg hilang tempat bergantung..xda arah tuju..mkn nya pun kais pg mkn pg kais petang mkn ptg..mcm na dengan ank yatim piatu..d ngara2 yg dlanda peperangan..hmm..mmbuatkan aku ase bertuah sgt2..tp pd msa yg sama aku sdh..actually bukn senang untuk kita berkumpul dengan family bila sume dah meningkat remaja n ada yg sambung pengajian..mcm aku..mjurlah u dekat ja..kalu x..hu sedih gak lah..yelah lom tentu dapat berbuka dgn family..bg yg xdapat berbuka dengan fmily aku harap korg bersabarlah k..dugaan..jgn isau..kita belajar kat dunia ni dianggp jihad..ada pahalanya..bg aku ramadhan kali ni byk mengingatkan aku tentg byk bnda..menginsafi diri..kadang2 tuhan berikan sesuatu yg kita xnmpk n kita xpk..tp pe pun dugaan nya aku terima sekalipun ramadhan kali ni sedikit berbeza..tp bg aku pe yg penting adalah family..thats my first priority..harapanku agar ramadhan kali ni mampu membimbing aku ke arah jalan n landasan yg betul..mengubh segala kesilapan lalu..mencari siapakah diriku..n semoga tuhan merahmati keluargaku..saudara2ku..sahabat2ku..n yg seagama denganku..amin ya rabbal amin...

0 comments: